Een geschenk geven is liefdadigheid

Een van de factoren die een bedrijf dichter bij het succes brengen, is ervoor te zorgen dat ze centraal blijven staan ​​in het bewustzijn van hun klanten. Een zeer effectieve manier om dat voor elkaar te krijgen, is door middel van relatiegeschenken. Relatiegeschenken is het verzenden van fysieke of niet-fysieke artikelen naar iemand met wie uw bedrijf graag een positieve band wil onderhouden.

Voordelen van relatiegeschenken

Als je je ooit hebt afgevraagd waarom schenken in veel bedrijfstakken belangrijk is, moet je precies weten hoe een bedrijf ervan profiteert om te begrijpen hoe het werkt. De volgende resultaten zijn beproefde en bewezen resultaten wanneer je overweegt geschenken aan zakelijke klanten te geven:

Verhoog de kans om zaken te krijgen van potentiële klanten

Als een persoon nog niet jouw klant is, kan hij een bekeerling worden als je goed getimede, nuttige relatiegeschenken verstuurt. Het idee om gepersonaliseerde geschenken voor bedrijven te ontvangen, kan veel doen om een ​​potentiële klant ertoe aan te zetten eindelijk door te drukken met een voorgenomen aankoop, ervoor te kiezen om een ​​afspraak te maken voor een dienst die je levert, of zijn uiterste best te doen om te bellen en meer te weten te komen over jouw aanbiedingen.

Zorg voor continuïteit van het partnerschap met klanten.

Ook jouw relatie met huidige klanten moet worden verzorgd. Hen laten weten dat je hun bedrijf waardeert, is van het grootste belang, en het sturen van nuttige relatiegeschenken is een manier om dit te doen. De praktijk om de beste zakelijke relatiegeschenken voor klanten te sturen, laat hen weten dat je ze waardevol vindt en moedigt hen zelfs aan om merkambassadeurs voor jouw bedrijf te worden. Het regelmatig uitdelen van geweldige relatiegeschenken aan vaste klanten kan ook helpen om interacties en transacties opnieuw op te starten, vooral als de laatste al een tijdje geleden was.

​Verbeter de loyaliteit en toewijding van medewerkers.

Jouw klanten (zowel vaste als potentiële) zijn niet de enigen waarmee rekening moet worden gehouden bij het bedenken van geschenken voor zakelijke klanten – je moet ook aan jouw werknemers denken. Geschenkideeën voor zakelijke klanten en werknemers versterken, wanneer er zorgvuldig over nagedacht wordt, het gevoel dat het individu gewaardeerd wordt door het bedrijf. Voor klanten hecht het waarde aan hun bedrijf. Voor werknemers erkennen het hun inspanningen en service als een goed stuk werk. Dit kan hen zelfs aansporen om het beter te doen in hun werk vanwege de extrinsieke motivatie die je hebt geboden. Dit geldt des te meer wanneer je gepersonaliseerde geschenken voor bedrijven geeft, omdat de personalisatiefactor het gevoel versterkt dat iets speciaal voor een werknemer op maat is gemaakt. Denk is bijvoorbeeld aan diverse bijzondere dagen zoals: Dag van de zorg cadeau of dierendag. Op basis van deze dagen kun je tevens inspelen op relatiegeschenken.